MVP چیست؟

Minimum Viable Product یا همان MVP که به معنای “حداقل محصول پذیرفتنی” است ، به محصولی گفته می‌شود که دارای حداقل ویژگی‌های لازم و کافی برای عرضه به را مشتری‌ داشته باشد و به توان از مشتری بازخ.رد مناسبی دریافت کرد. سپس بر اساس این بازخوردها درستی یا نادرستی فرض های خودمان را بسنجیم.بنابراین MVP الزاما یک نسخه اولیه یا ناقص از محصول نهایی نیست.

محصول حداقلی می‌تواند یک پاورپوینت یا ویدئو باشد.

مثال معروف آن ام.وی.پی سایت دراپ باکس(Drop Box) است.در سال ۲۰۰۷ میلادی، آرش فردوسی و دریو هاستون، بنیانگذاران این سایت قبل از اقدام به پیاده سازی محصولشان، با انتشار یک ویدیو ۲ دقیقه ای و نشان دادن ارزش پیشنهادی،میزان علاقمندی کاربران به ایده خود را سنجیدند.MVP  آن‌ها ۷۵۰۰۰ درخواست استفاده از محصولی که هنوز وجود نداشت را به همراه داشت!

مزایای ایجاد MVP چیست؟

  • بازگشت سرمایه یا ROI بالا، با ریسک پایین
  • کاهش زمان و هزینه ی توسعه ی محصول
  • درجریان گذاشتن سریع مشتریان
  • پیداکردن متقاضیان اولیه ی محصول

 

چگونه MVP خود را بسازیم؟

  • برگه اطلاعات
  • بروشور
  • طراحی سایت ( ساختن صفحه‌ی فرود)
  • ویدیو
  • نمونه اولیه آموزشی

 

تفاوت MVP با نمونه اولیه

MVP و نمونه اولیه محصول تفاوت های عمده ای دارند. بر خلاف مفاهیم سنتی از قبیل تست و نمونه اولیه که فقط برای پاسخگویی به سوال های فنی یا به سوال های مربوط به طراحی هستند و در مدت زمانی بسیار طولانی ساخته می شوند، MVP ها برای پاسخ دادن به محدوده ی وسیعی از سوال های کسب و کاری طراحی می شوند و زمان کمی برای ساخت آن ها صرف می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*